Corporate Branding
Dagene er slut, hvor værdiplakater i fine rammer definerer virksomheden. I dag skal den corporate brandingstrategi bygge på virksomhedens Purpose, mens værdierne eksplicit skal leves og dokumenteres i ESG rapporten. Den corporate branding strategi skal baseres på troværdighed og virksomhedens DNA. Heldigvis sikrer jura og regler omkring grøn markedsføring mod Green washing. Meget er sket med corporate branding som disciplin de sidste 10 år – men det er stadig en langsigtet strategisk indsats, der på sigt differentierer virksomheden og styrker dens markedsposition.
Produkt branding
Produktbranding er en disciplin for sig selv. Undersøgelser viser, at et godt forarbejde inden produktlancering, gør salgskurven stejl og mere stabil. Derfor er det vigtigt at definere sit produktbrand, via EFU, brand essens og kommunikationsplatform. For produktbranding transformerer teknisk data til værdibaseret kommunikation og sikrer at kommunikationen strømlines på tværs af interessenter og lande i internationale virksomheder.
Employer branding
Human ressource er afgørende for en virksomheds succes. Nogle brancher er særligt udfordret på rekruttering grundet mangel på specialister og arbejdskraft. Synlighed, taktik, kommunikation og værdibaseret kommunikation skaber den employer branding, der profilerer virksomheden og gør den attraktiv som en god og udviklende arbejdsplads.
I værktøjskassen er den personlig historie, digital synlighed, storytelling og ikke mindst spalteplads i pressen. I dag fylder virksomhedens klimaprofil mere og mere i kandidaters valg af arbejdsgiver. Derfor skal bæredygtighed også italesættes under rekruttering som en værdi i virksomhedens employer-branding.